måndag 22 april 2013

Vårfloder

Vilken underbar helg vi haft!
 
Den inleddes med tjejfest på fredagskvällen. Alla mina fina var samlade! Det är så härligt, att vi fortfarande umgås vi som känt varandra från fjärde och sjunde klass. Vi är inte gamla men har ändå känt varandra i 24 år, jag och min bästis! ♥ Vi är lika vad det gäller matlagning och vi har tur båda att vi är gifta med män som är proffsiga i köket. Så i fredags, på tjejfesten hemma hos min fina vän, så bjöds det på kycklinggryta a la maken och passionsfruktscheesecake a la mig (för efterrätter kan jag) . Så, gissa om det behövdes en löprunda i lördags? Varmt och skönt väder var det. På vägen till skogen forsade vattnet i alla små vattendrag.
 
Underbart!

 
Här brukar det strila, inte forsa....


 
Något som inte är lika underbart är ju detta. Vildsvinen har bökat sönder en halv fotbollsplan som ligger väldigt nära vårt hus. Det är inte trevligt att ha dem så nära faktiskt. Lite rädd är jag att jag ska stöta på dem när jag springer i skogen. Vad gör man då?

En lillskrutta som läser läxor i solen.
 
Eftersom även lördagskvällen bjöd på festligheter blev söndagen så där lugn som bara söndagar kan bli. Lunk är ordet.
 
En dansuppvisning för lilltrollet var vad vi orkade med. Eller i alla fall jag. Maken fick ju höra att golfbanan var öppen så han drog iväg till den. Kvar låg jag i solstolen med min bok... helt ok!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här så blir jag glad! ♥